- Startsida
- > Lättläst
- > Du som har funktionshinder
- > Personlig assistens
Personlig assistens
Du måste ha stora funktionshinder för att få personlig assistans.
Du måste behöva mycket hjälp för att få personlig assistans.
Alla som får personlig assistans får inte lika mycket hjälp. Det beror på hur mycket hjälp du behöver.
Om du behöver personlig assistans ska du ansöka om det hos kommunens LSS-handläggare.
Sidansvarig
Senast ändrad
Har du frågor?
Om du vill fråga något kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med en LSS-handläggare.
Telefonnummer växel 0563-185 00.
Du kan också ansöka om personlig assistans hos Försäkringskassan.
Klicka här om du vill komma Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
till Försäkringskassans hemsida. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
