Hjälptjänster

logo

Personlig assistens

Du måste ha stora funktionshinder för att få personlig assistans.

Du måste behöva mycket hjälp för att få personlig assistans.

Alla som får personlig assistans får inte lika mycket hjälp. Det beror på hur mycket hjälp du behöver.

Om du behöver personlig assistans ska du ansöka om det hos kommunens LSS-handläggare.

Sidansvarig

Senast ändrad

Har du frågor?

Om du vill fråga något kan du ringa till kommunens växel.

Be att få prata med en LSS-handläggare.

Telefonnummer växel 0563-185 00.

Du kan också ansöka om personlig assistans hos Försäkringskassan.

Klicka här om du vill kommalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
till Försäkringskassans hemsida.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

KONTAKT

0563–185 00
Måndag–fredag 08.00–16.00
Lunchstängt 12.00–13.00

Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se