logo

Kommunstyrelsen

Kommunstyrelsen är som kommunens regering.

Kommunfullmäktige väljer vilka personer som ska bestämma i kommunstyrelsen.

13 personer finns i kommunstyrelsen. De kallas ledamöter.

Ordförande i kommunstyrelsen heter Jens Fischer (OR).
Förste vice ordförande heter Boo Westlund (OR).

Här kan du läsa mer om vilka personer som är med i kommunstyrelsen, utskotten och nämnden.Texten är inte skriven på lättläst svenska.

Efter namnet står en bokstav
som säger vilket parti personen tillhör.
(OR) är Oberoende Realister
(S) är Socialdemokraterna
(V) är Vänsterpartiet
(MP) är Miljöpartiet
(M) är Moderaterna
(C) är Centerpartiet
(L) är Liberalerna
(KD) är Kristdemokraterna
(SD) är Sverigedemokraterna

Sidansvarig

Senast ändrad

KONTAKT

0563–185 00
Måndag–fredag 08.00–16.00
Lunchstängt 12.00–13.00

Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se

Följ Hagfors kommun på facebook.