- Startsida
- > Lättläst
- > Lite om Hagfors kommun
- > Kommunstyrelsen
Kommunstyrelsen
Kommunstyrelsen är som kommunens regering.
Kommunfullmäktige väljer vilka personer som ska bestämma i kommunstyrelsen.
13 personer finns i kommunstyrelsen. De kallas ledamöter.
Ordförande i kommunstyrelsen heter Boo Westlund (OR).
Förste vice ordförande heter Thony Liljemark (OR).
Här kan du läsa mer om vilka personer som är med i kommunstyrelsen, utskotten och nämnden.Texten är inte skriven på lättläst svenska.
Efter namnet står en bokstav
som säger vilket parti personen tillhör.
(OR) är Oberoende Realister
(S) är Socialdemokraterna
(V) är Vänsterpartiet
(MP) är Miljöpartiet
(M) är Moderaterna
(C) är Centerpartiet
(L) är Liberalerna
(KD) är Kristdemokraterna
(SD) är Sverigedemokraterna
Sidansvarig
Senast ändrad
