Soptunnorna töms varannan vecka.
Sortering
Alla sopor får inte kastas i soppåsen.
De ska du sortera.
Tidningar, plastförpackningar, glas
metallförpackningar och farligt avfall
är sådant som ska sorteras.
Farligt avfall är till exempel batterier och målarfärg.
Det du inte slänger i soppåsen
får du själv åka och lämna.
Du kan åka till en återvinnings-station.
Återvinnings-stationerna ligger vid butiker eller
öppna platser i bostadsområdena.
Återvinnings-centraler är större anläggningar.
På återvinnings-centraler kan du kasta
grovavfall, trädgårdsavfall, farligt avfall,
förpackningar och tidningar.
Du kan också kasta elskrot. Elskrot kan vara gamla datorer och tv-apparater.
I Hagfors finns 2 återvinnings-centraler.
En finns i Hagfors och en finns i Ekshärad.
Du kan läsa mer om du klickar här.
Här finns öppet-tider och adresser.
Texten är inte skriven på lättläst svenska.
Sidansvarig
Senast ändrad
2018-04-11
Måndag-torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
0563-185 00
Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se