Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. Den samtalsförmedlande tjänsten möjliggör för personer som kommunicerar via text och personer som använder tal att ringa till varandra. Tjänsten passar även hörselskadade som gärna pratar själva och hörande som har talsvårigheter. Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri.
SIP: texttelefon@texttelefoni.se
Analog texttelefon: 020-600 600
Telefon: 020-600 650
Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via tjänstens hemsida eller mobilappen som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
Mer information om Texttelefoni.se hittas på www.texttelefoni.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Teletal är en samtalsförmedlande tjänst för alla som behöver hjälp och stöd i telefonsamtal. De samtalande parterna har direktkontakt med varandra och en samtalstolk ger stöd vid behov, till exempel att med komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att anteckna vad som sägs. Teletal tolkar endast på svenska och tjänsten är kostnadsfri.
Telefon: 020-22 11 44
Mer information om Teletal hittas på www.teletal.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Den samtalsförmedlande tjänsten Bildtelefoni.net möjliggör för personer som använder svenskt teckenspråk och personer som använder svenskt tal att ringa till varandra. Dessutom kan två eller flera personer som befinner sig på samma plats få samtal distanstolkade.
Tjänsten är kostnadsfri och du kan använda den så mycket du vill. Tjänsten är öppen dygnet runt – året runt!
SIP: tolk@tolk.sip.nu
Telefon: 020-28 00 20
Mer information om Bildtelefoni.net hittas på www.bildtelefoni.net Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Publicerad av
Senast ändrad
0563–185 00
Måndag–fredag 08.00–16.00
Lunchstängt 12.00–13.00
Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se