Hjälptjänster

logo

Felanmälan

Är du ute på promenad och ser något som inte stämmer i den offentliga miljön? Då vill vi gärna att du gör en felanmälan så att vi får reda på detta.

Ibland kanske du ser saker före oss, till exempel trasig gatubelysning, nedskräpning eller hål i vägen. Det är först när vi får in en anmälan som vi kan åtgärda felet. Här nedan hittar du de olika tillvägagångsätten för att göra en felanmälan.

Felanmälan

Felanmäl via vår app
Du kan snabbt och enkelt rapportera in fel som behöver åtgärdas i vår offentliga miljö via Hagfors kommuns nya mobilapp. Ladda ner appen som heter ”Felanmälan Hagfors kommun" från Google Play store eller App store.

Felanmäl via webben
Du kan göra en felanmälan på vår webb, se längre ner på sidan.

Ring
Dagtid, ring kommunens växel, 0563-185 00. Växeln är normalt öppen måndag-torsdag 8-17 och på fredagar 8-15.30. Under sommaren och vissa storhelger kan andra öppettider vara aktuella.

Fjärrvärme
Felanmälan för fjärrvärme dagtid görs till respektive värmeverk. Hagfors Värmeverk 0563-127 48. Ekshärads Värmeverk 0563-401 21 Jourtid endast: 0563-185 99

Akut felanmälan kvällstid och helgdagar

Vid ärenden gällande gata, park, vatten, avlopp, eller avfall under kvällstid och helgdagar, kontakta larmcentralen på telefonnummer 054-83 06 90.

Här nedan kan du anmäla fel som inte är akuta. Din anmälan går till en handläggare som återkommer till dig om du väljer att du vill ha återkoppling.

Sidansvarig

Senast ändrad

2020-06-02

KONTAKT

0563-185 00
Måndag-fredag 08.00-16.00
Lunchstängt 12.00-13.00

Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se