Det finns flera sätt att sända oss din faktura elektroniskt på:
Om du inte kan skicka e-faktura från ditt ekonomisystem eller annan tjänsteleverantör finns en leverantörsfakturaportal Länk till annan webbplats. (www.inexchange.se
Länk till annan webbplats.) där du utan kostnad kan registrera dina fakturor. Via InExchange kan du skicka 100 fakturor per år kostnadsfritt till Hagfors kommun. Är ditt behov större ber vi dig kontakta InExchange för mer information tel. 0500-44 63 60
I länken finns stegvis information om hur du skapar fakturor till kommunen:
Se gärna videon nedan som visar hur det går till att skapa fakturor.
En faktura som skickas till Hagfors kommun ska uppfylla alla lagkrav. För att kommunen ska kunna betala fakturor är det viktigt att det tydligt framgår att det är Hagfors kommun som är fakturamottagare, vad som har levererats och vem inom kommunen som har gjort beställningen. Om nödvändiga uppgifter saknas på fakturan kan den komma att returneras till avsändaren.
För att fakturan ska kunna styras till rätt mottagare så ska fakturan märkas med fakturareferens. Kommunens beställare ska alltid uppge referens vid beställningstillfället. Om beställaren inte uppger något referensnummer ber vi dig att efterfråga detta. Om du registrerar din faktura i leverantörsfakturaportalen anger du detta nummer i fältet som är märkt med Ert referensnummer.
Vi samarbetar med InExchange gällande förmedling av elektroniska fakturor och för att kunna skicka elektroniska fakturor/PEPPOL kan nedanstående information vara till hjälp:
Hagfors kommuns organisationsnummer: 212000-1884
GLN: 7350017207002
PEPPOL ID: 0007:2120001884
Hagfors Kommun
Ekonomienheten
683 80 HAGFORS
Vi vill att PDF fakturor mailas till oss på:
Påminnelser och övriga frågor skickas till:
epost: ekonomi@hagfors.se eller telefon 0563-185 15
Publicerad av
Senast ändrad
0563–185 00
Måndag–fredag 08.00–16.00
Lunchstängt 12.00–13.00
Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se