logo

Driftinformation via sms

Vid en driftstörning skickar vi ut sms och röstmeddelanden till berörda adresser. Har du ett telefonnummer registrerat på en berörd adress får du automatiskt våra sms-utskick. Annars kan du anmäla ditt mobilnummer i formuläret nedan. Likaså kan du avregistrera ditt nummer.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Du kan söka på ditt mobilnummer för att se om du redan finns med som mottagare för våra sms-utskick.

Viktigt att veta är att vi endast skickar ut sms vid en driftstörning, ditt mobilnummer används inte för någon form av kontakt eller marknadsföring.

Anmäl ditt mobilnummer

Har du kanske en jobbmobil, som inte är registrerad på din hemadress? Då kan du med fördel anmäla även detta nummer för att kunna få sms till den. Eller har du kanske ett sommarhus i Hagfors kommun som du vill få aviseringar för?

Även du som har kontantkort, jobbtelefon eller som äger ett fritidshus i kommunen, kan ta del av tjänsten. Det gör du genom att anmäla dig i formuläret nedan.

Sms-tjänsten är också bra för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Vill du inte ha sms vid driftstörningar?

Om du vill ta bort en eller flera av dina eller familjens mobilabonnemang från sms-tjänsten gör du också det i modulen nedan. Då kommer du inte längre ta emot sms från oss om driftstörningar på de borttagna adresserna.

Tänk på! Du måste själv registrera ditt nummer om du:

  • du använder kontantkort
  • du äger ett fritidshus på en adress som du inte är bokförd på
  • du har ditt mobilabonnemang via ditt jobb
  • du vill få sms om driftstörning som berör en äldre anhörig som bor i Hagfors kommun
  • du är fastighetsägare och äger fastigheter i kommunen som du vill få information om
  • du har skyddat nummer

Publicerad av

Senast ändrad