Logotyp Hagfors kommun

Stöd och hjälp

Alla som bor i Hagfors kommun har rätt att få hjälp och stöd.

Sociala avdelningen hjälperbarn, ungdomar  och vuxna som har det svårt.

Sociala avdelningen hjälper människor som inte har tillräckligt med pengar. De kan få socialbidrag.

Socialförvaltningen hjälper människor som dricker för mycket alkohol eller har problem med andra droger.

Sidansvarig

Senast ändrad

Har du frågor?

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.

Be att få prata med en socialsekreterare.

Telefonnumret till växeln är
0563-185 00.

Om du klickar här kan du läsa mer om socialbidrag.
Den texten är inte skriven på lättläst svenska.