Senaste nyheterna
Nyhetsarkiv
Om barn, elever eller vårdnadshavare har synpunkter eller klagomål på verksamheten ska man inte tveka att framför detta. Det ska alltid främst göras till ansvarig pedagog/lärare. I enlighet med skollagen har Hagfors kommun rutiner för hur klagomålshantering ska gå till.
Alla kommuner ska enligt skollagen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål och synpunkter på sin förskole- eller skolverksamhet. Såväl barn som elever och vårdnadshavare har möjlighet att lämna klagomål och framföra synpunkter.
Ofta ger det personliga samtalet bäst förutsättningar att lösa den uppkomna situationen. Men du kan även använda våra e-tjänster för att lämna klagomål eller synpunkter.
Ett klagomål bör först anmälas till kommunen för att kommunen ska få en möjlighet att rätta till den eventuella bristen. Om kommunens utredning inte leder till önskat resultat kan klagomålet anmälas till Skolinspektionen.
Länk till sidan för synpunkter och klagomål Öppnas i nytt fönster.
Länk till e-tjänst för synpunkter och klagomål Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Publicerad av
Publicerad datum
0563–185 00
Måndag–fredag 08.00–16.00
Lunchstängt 12.00–13.00
Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se