logo

Skola 6-16 år

Alla barn får börja i förskoleklass det år de fyller 6 år.

Barnen börjar i grundskolan det år de fyller 7 år. Grundskolan har 9 årskurser.

Grundskolor finns i

  • Hagfors
  • Ekshärad
  • Råda
  • Sunnemo

Sidansvarig

Senast ändrad

Har du frågor?

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.

Be att få prata med handläggaren på skolan.

Telefon växeln 0563-185 00.

KONTAKT

0563–185 00
Måndag–fredag 08.00–16.00
Lunchstängt 12.00–13.00

Dalavägen 10
683 80 Hagfors
kommun@hagfors.se

Följ Hagfors kommun på facebook.